Blog

Blog

Het laatste online marketing nieuws
03 nov
2016

Google Penguin 4.0: wat moet je weten?

Google heeft de nieuwste Penguin-update uitgerold, de zogenoemde Penguin 4.0. Penguin is een zoekalgoritme van Google die de kwaliteit van verwijzende links beoordeelt. Hierdoor worden websites met een spammy linkprofiel gestraft en websites met een linkprofiel van goede kwaliteit beloond. Het gevolg van gestraft worden is een significante daling in

19 nov
2015

Het belang van Interne Linkbuilding voor SEO

De meeste SEO’ers zijn bekend met de voordelen van interne links, maar wij denken dat het het nog steeds een ondergeschoven kindje is binnen de SEO branche. De beste manier om een interne link te definiëren is dat het een link is in een webpagina die verwijst naar een andere

14 sep
2015

Waarom organische zoekresultaten het belangrijkst zijn

Globaal genomen zijn er 3 hoofdkanalen waarmee een webshop of website bezoekers trekt: social media, betaalde zoekresultaten en organische zoekresultaten. Uiteraard hebben al deze kanalen hun toegevoegde waarde, maar de organische zoekresultaten zijn wat ons betreft toch wel veruit de belangrijkste voor iedere webshop op website. Hieronder zullen we uiteenzetten

04 mei
2015

‘Mobile Friendly Algorithm’ volledig uitgerold

Google was er al een tijdje mee bezig, maar nu het dan voltooid: de Mobile Friendly Algorithm is volledig uitgerold. Deze update van het algoritme van Google heeft als gevolgd dat websites die responsive zijn relatief hoger gepositioneerd worden op mobiele apparaten dan websites die niet responsive zijn. Wat betekent

12 feb
2015

Realistisch termijn voor een SEO campagne

In onze branche komen we vaak bedrijven tegen die graag snel willen scoren in Google. Dit is natuurlijk begrijpelijk, ware het niet dat SEO een lange termijn strategie is die zorgvuldig moet worden uitgevoerd. Hoewel wij deze verwachtingen vaak proberen te temperen, krijgen we vaak het argument dat andere partijen

26 nov
2014

Sitelinks verwijderen: Hoe doe je dat?

Deze week kregen we een vraag van een klant hoe hij zijn Sitelinks kon aanpassen. We hebben de laatste tijd vaker gemerkt dat er veel onduidelijkheid is over Sitelinks. In deze blog proberen we het een en ander te verduidelijken over Sitelinks. Wat zijn sitelinks? Sitelinks zijn links die meestal

11 nov
2014

Wat krijg je terug van je investering in SEO?

Het is één van de meest gestelde vragen aan SEO-bureaus en misschien wel meteen ook het grootste probleem voor de SEO-bureaus: Wat krijg je precies terug voor je investering in SEO? Het is voor veel SEO-bureaus moeilijk om deze vraag te beantwoorden. Dat is ook logisch, omdat je niet precies kunt

20 okt
2014

Daar is hij dan: Penguin 3.0!

We hebben er lang op moeten wachten, maar dit weekend was het dan eindelijk zover: de volgende Google Penguin Update (Penguin 3.0) is definitief uitgerold. Het heeft uiteindelijk een jaar geduurd tot deze nieuwe update is uitgerold, maar op het eerste gezicht lijkt hij toch wel flinke verschuivingen in het SEO-landschap met

09 okt
2014

PageRank is Dood – Nu officieel

Het werd al een tijdje aangenomen door SEO-specialisten, maar nu is het officieel: PageRank is dood. Dit zegt Google medewerker John Mueller in een Google webmaster-hangout. Bekijk het filmpje waarin John Mueller zegt dat er waarschijnlijk geen PageRank update meer plaatsvindt via de volgende link: http://youtu.be/-GlxLlpm3Ew. Het ophouden van PageRank is

26 sep
2014

Nieuwe Panda Update van Google: Panda 4.1

Begin deze week heeft Google een nieuwe Panda Update uitgerold, namelijk de Panda 4.1. Het gaat hier niet om een heel grote verandering in het algoritme, vandaar dat de Update 4.1 heet. Het is een toevoeging op de Panda 4.0 update van eerder dit jaar. Kwalitatieve Content Net als de

12